Έγκυρη ιατρική ενημέρωση για όλους!

Μήπως έλυσαν το κυκλοφοριακό;

 

Πρωτοποριακό σύστημα θα καταγράφει και «διαχειρίζεται» τη συμφόρηση στους δρόμους της Θεσσαλονίκης! Η πανευρωπαϊκή καινοτομία του Ινστιτούτου Μεταφορών του ΕΚΕΤΑ θα προτείνει στο χρήστη ποια διαδρομή να ακολουθήσει, με βάση το χρόνο, το οικονομικό του συμφέρον και τον περιβαλλοντικό παράγοντα. Θα τεθεί σε λειτουργία τον Απρίλιο του 2012 στη Θεσσαλονίκη.

Και για 1η φορά θα γίνει προσπάθεια να επηρεαστεί η ζήτηση, δηλαδή ο χρήστης να πειστεί για την επιλογή διαφορετικής διαδρομής, η οποία τελικά θα μειώσει την κίνηση στους δρόμους. «Τοποθετούμε τον πολίτη στο κέντρο της λύσης του προβλήματος», διευκρινίζει στο GoodNews η επικεφαλής της ερευνητικής ομάδας, Γεωργία Αϋφαντοπούλου.
«Κλειδί» του συστήματος που ανέπτυξαν η Γεωργία Αϋφαντοπούλου και ο Ευάγγελος Μητσάκης, ερευνητές του Εθνικού Κέντρο Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης (Ε.Κ.Ε.Τ.Α.), είναι η χρήση ενός καινοτόμου λογισμικού και συνδυασμού αλγορίθμων, τα οποία παίρνουν συνεχώς δεδομένα από το σύστημα σηματοδότησης.

Επομένως, το πρόγραμμα αυτό είναι σε θέση, όχι μόνο να καταγράψει την κίνηση στους δρόμους της πόλης, αλλά να «προβλέψει» με απόλυτη ακρίβεια τις μελλοντικές συνθήκες.

Στόχος είναι ο χρήστης να πληροφορηθεί μέσω του site και του αντίστοιχου application ποιος είναι ο «καλύτερος» τρόπος να μεταβεί από ένα σημείο προέλευσης σε ένα σημείο προορισμού.

«Υπάρχουν sites και εφαρμογές που υπολογίζουν τη βέλτιστη διαδρομή με βάση τα χιλιόμετρα», σημειώνουν οι ερευνητές.
«Το πρόγραμμά μας, που αναπτύσσεται για 1η φορά σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, λειτουργεί διαφορετικά».

Οι παράγοντες που λαμβάνονται υπόψη είναι οι εξής:
- Ο χρόνος.
- Ο περιβαλλοντικός και οι αντίστοιχες επιπτώσεις στην υγεία του πολίτη. Συγκεκριμένα, το σύστημα θα τον αποτρέπει να κατευθυνθεί σε ήδη βεβαρυμένες περιβαλλοντικά περιοχές.
- Η ενέργεια που καταλανώνεται και το συνολικό κόστος της διαδρομής.
- Ποιο είναι το συμφέρον της πόλης: θα προτείνονται διαδρομές που περιλαμβάνουν τη χρήση Μέσων Μαζικής Μεταφοράς.

Το σύστημα έχει σχεδιαστεί ώστε σε 2ο επίπεδο να παρέχει προσωποποιημένες υπηρεσίες στο χρήστη. Θα μπορεί ο καθένας να θέσει συγκεκριμένους περιορισμούς ή προσωπικές προτιμήσεις, οι οποίες θα συνυπολογιστούν στην επιλογή της βέλτιστης διαδρομής.

Ενδεικτικά, η κ. Αϋφαντοπούλου επισημαίνει:
«Μπορώ εγώ να επιλέξω πόση ώρα θα είμαι στο αυτοκίνητο. Ή, μπορώ να θέσω ως προϋπόθεση να μην περνάω από την Τσιμισκή, γιατί δεν μ’ αρέσει η θέα. Ή, να αποφασίσω ότι δεν με απασχολεί ο περιβαλλοντικός παράγοντας και μοναδικό μου κριτήριο είναι πόσα χρήματα θα ξοδέψω σε βενζίνη».

Μάλιστα, αν ο χρήστης ακολουθεί καθημερινά μια συγκεκριμένη διαδρομή (π.χ. από το σπίτι στο γραφείο του), θα μπορεί να λαμβάνει ένα ενημερωτικό sms 10 λεπτά πριν την εκκίνηση, ώστε να ενημερώνεται ποια είναι η διαδρομή που πρέπει να ακολουθήσει.

«Επενδύουμε στην εμπιστοσύνη των πολιτών», αναφέρει η κ. Αϋφαντοπούλου και εξηγεί ότι όταν ο πολίτης διαπιστώσει ότι οι ενδεδειγμένες διαδρομές είναι όντως οι καλύτερες ενδεχομένως το σύστημα να μπορεί να επηρεάσει και την τελική επιλογή του.

Έτσι, φτάνουμε στον επόμενο στόχο του συστήματος: να διαχειριστεί τη συμφόρηση.
«Συχνά παραγνωρίζεται ο τρόπος που αναπτύσσεται η ζήτηση για μεταφορές. Εμείς, όχι μόνο θα λάβουμε υπόψη αυτή την πτυχή, αλλά θα επιχειρήσουμε να την επηρεάσουμε και να πείσουμε το χρήστη για την καλύτερη διαδρομή. Ο πολίτης, που πλέον είναι γνώστης των επιλογών του, τοποθετείται στο επίκεντρο της λύσης του προβλήματος. Το κυκλοφοριακό μπορεί να αντιμετωπιστεί από τον ίδιο: αν επιλέξει ένα εναλλακτικό μέσο, αν ακολουθήσει άλλο δρόμο ή αν ξεκινήσει λίγο διαφορετική ώρα».

Το σύστημα έχει σχεδιαστεί για να παρέχει τις εξής υπηρεσίες:
- Πληροφόρηση για Μέσα Μαζικής Μεταφοράς
- Ενημέρωση κυκλοφοριακών συνθηκών real-time
- Ενημέρωση περιβαλλοντικών συνθηκών real-time
- Διαθεσιμότητα χώρων στάθμευσης
- Πληροφόρηση υπεραστικών μετααφορών
- Κινητικότητα τουριστών
- Υπηρεσίες car-pooling

Όπως αναφέρουν στο GoodNews οι 2 ερευνητές, το πρόγραμμα έχει ήδη αναπτυχθεί κατά 90%, ενώ αναμένεται η παράδοση του έργου «Έξυπνα φανάρια» στην οδό Τσιμισκή, για να τεθεί σε πιλοτική λειτουργία.
Αυτό θα γίνει εντός του Απριλίου.

Το πρόγραμμα χρηματοδοτείται από το Γραφείο Χρηματοδοτικού Μηχανισμού Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου. Το Ινστιτούτο Μεταφορών βρίσκεται σε συνεργασία με το Δήμο Θεσσαλονίκης, το Συμβούλιο Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης και το Αστεροσκοπείο Αθηνών (που αποτιμά τον περιβαλλοντικό αντίκτυπο).

 

www.iator.gr

Tagged with:
 
More in ειδήσεις
Η πρώτη διαδραστική βιτρίνα

Οι περαστικοί έξω από αυτό το βιβλιοπωλείο στην Πάτρα ξεφυλλίζουν τα βιβλία της οθόνης   Δύο παλιοί συμφοιτητές και φίλοι...

Close